3 copy რა არის აუტიზმი?

აუტიზმი ნევროლოგიური დარღვევაა, რომელიც 500-იდან 1 ბავშვს აქვს ხოლმე. ბავშვები ან იბადებიან აუტიზმით, ან სიცოცხლის პირველ წლებში უვითარდებათ. აუტიზმის მიზეზი დადგენილი არ არის და ჯერ-ჯერობით არ იკურნება. თუმცა აუტიზმის მქონე ბავშვის დასახმარებლად ბევრი სხვადასხვა სტრატეგია და მკურნალობა შეიძლება იყოს გამოყენებული.

ვრცლად >>

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

kceva copy

ქცევა, რომელსაც უნდა მოველოდეთ აუტისტური  სპექტრის მქონე ბავშვისაგან.

არ მეტყველებს, ცოტას მეტყველებს, ჩამორჩება მეტყველებაში ან აქვს რთული „დიდივით“ მეტყველება.

ვრცლად >>

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

10 strat copy

ათი სწრაფი სტრატეგია აუტისტი ბავშვების დასახმარებლად.

გაამარტივე მეტყველება, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც ბავშვი ფრუსტრირებულია. მაგალითად, ხელიც დაუქნიე და სიტყვიერადაც უთხარი – „მოდი აქ“, იმის ნაცვლად, რომ უთხრა: -„დედა, გთხოვ, ჩემთან მოდი, ძალიან მინდა, რომ ჩემთან ახლოს იარო, ასე უფრო უსაფრთხოდ იქნები, ვიდრე მანქანის სადგომამდე მივალთ“.

ვრცლად >>

 

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

mokola copyროგორ მოვუყვეთ ბავშვს მისი დიაგნოზის – ,,აუტიზმის“ შესახებ?!

ვინ, რა, როდის, სად, როგორ და რატომ – ეს ის შეკითხვებია, რომელიც მუდმივად დგას მშობლების წინაშე, როცა საჭიროა ისეთი გადაწყვეტილების მიღება, რომელიც ბავშვის ცხოვრებაზე უნდა აისახოს. ,,აუტიზმის“ ან ,,ასპერგერის სინდრომის“  განხილვა ბავშვთან ძალიან მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილებაა და კარგად უნდა იყოს გააზრებული.

ვრცლად >>

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

2 copy სოციალური ინტერაქცია

  აუტისტური სპექტრის დარღვევისათვის   ნიშანდობლივია კომუნიკაციური და სოციალური პრობლემები. ერთ–ერთი ყველაზე გავრცელებულ მეთოდს  სოციალური ინტერქციისათვის  წარმოადგენს თანატოლებთან ერთობლივი თამაშების სიტუაციების შექმნა.

ვრცლად >>

                    

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

    GANRIGI copyვიზუალური განრიგი

ბევრი აუტისტი  ბავშვი ადვილად სწავლობს მთელ რიგ უნარებს კარგად სტრუქტურირებულ სიტუაციაში. – ასრულებენ ინსტრუქციებს ,ერთმანეთისაგან არჩევენ და ასახელებენ საგნებს ,აწყობენ ფაზლებს, მაგრამ ხშირ შემთხვევაში  ახალი უნარების ათვისება ხდება არა სპონტანურად, არამედ უმეტესად დახმარებით.

ვრცლად >>

 

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

sasmelebi copy

საგნების კატეგორიზაცია

 საგნების კატეგორიზაცია სააზროვნო ოპერაციაა, რომელიც ბავშვს ეტაპობრივად შეიძლება შევასწავლოთ. საგნების დაჯგუფება კატეგორიების მიხედვით ბავშვს ასწავლის სტიმულების პირობით კლასს.ბავშვი ახდენს  სტიმულების ორგანიზებას, რომლებიც განხვავდებიან სხვადასხვა ნიშნით,  მაგრამ  აქვთ აბსტრაქტული საერთო ნიშანი, რომელიც მათ აერთიანებს. მაგ,  ძროხა, სპილო, და კურდღელი მიეკუთვნება ერთ ჯგუფს, თუმცა ერთმანეთისგან განსხვავდებიან ბევრი თვისებით: ზომით, გარეგნობით, ცხოვრების პირობებით.

 ვრცლად >>

 

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

skola copy

თუ აუტისტი ბავშვი სკოლისთვის ემზადება.

აი რამდენიმე წესი სასწავლო წლის დასაწყისისთვის: რისი გაკეთებაა აუცილებელი რა არ შეიძლება.ოღონდ არ დაივიწყოთ რომ მართალია ეს წესები როგორც მე ვგონია კარგი წესებია და გამოდგება ადამიანების უმეტესობისთვის, ისინი ეყრდნობა ჩემს პირად გამოცდილებებს. ის რაც გამოსადეგია ჩემთვის, შესაძლოა გამოდგეს თქვენი ბავშვის შემთხვევაში , მაგრამ შესაძლოა არც გამოდგეს.

ვრცლად >>

 

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

dona copy

დორა უილიამსი: „აუტისტის ჩანაწერები“

დონა უილიამსი აუტიზმთან დაკავშირებულ საკითხებში საქვეყნოდ ცნობილი მწერალი, მხატვარი და კონსულტანტია. ის თავადაა აუტისტი, ცნობილია ავტობიოგრაფიული ნაშრომით ,,არავინ არსად“ , ამ ნაწარმოების მიხედვით ჰოლივუდი იღებს ფილმსაც. ამ ინტერვიუში დონა საუბრობს თავის გამოცდილებაზე აუტიზმთან ერთად გზრდა-განვითარების შესახებ, ბევრ რამეზე რაც საჭიროა იცოდეს აუტისტი ბავშვის მშობელმა.

ვრცლად >>

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

         AUTაუტიზმის მქონე 14 არაჩვეულებრივი ქალბატონი

ჰენრიეთ სეთი (Henriett Seth) არის აუტიზმის მქონე მწერალი, მხატვარი და პოეტი. ის დაიბადა უნგრეთში 1980 წლის 27 ოქტომბერს. ბავშვობაში უჭირდა კომუნიკაცია და თვალით              კონტაქტიც კი. როცა მისმა მშობლებმა შეიტანეს განაცხადი მის სკოლაში მიღებაზე 1987 წელს, მის ქალაქში არსებულმა ყველა სკოლამ უარი თქვა მის მიღებაზე…

ვრცლად >>

 

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

რა უნდა ვიცოდეთ აუტიზმის შესახებ – ცვლილებები

 

184503_447308492027198_1696081420_nაუტიზმის მქონე ბავშვებს ძალიან სჭირდებათ კარგად სტრუქტურირებული გარემო. მათ უნდა იცოდნენ, თუ როგორი წესებია გარშემო შემუშავებული და რა და როგორ მოხდება უახლოეს მომავალში, რას რა მოყვება.

აუტიზმის მქონე ბავშვისთვის ძალიან მძიმეა, დაგეგმილისგან განსხვავებულ მოვლენებთან შეგუება. წინასწარშეთანხმებულ განრიგში ან რუტინაში ნებისმიერი ცვლილება შესაძლოა მათი გაღიზიანების, შიშის და სხვა უარყოფითი ემოციების მიზეზი გახდეს.

ვრცლად >>